تفاوت های رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی


تبلیغات آنلاین

تقریبا زمانی وجود ندارد که شما بتوانید با خونسردی پشت میز خود نشسته و بگویید من به تبلیغات بیشتر یا رپورتاژ آگهی نیاز ندارم؛ کسب و کار من به مرحله ای رسیده که کسی نمی تواند از آن سبقت بگیرد و درآمد فوق العاده ای دارم. البته به جز مواد مخدر که متاسفانه مثال نقض جمله ی بالا محسوب می شود، سایر کسب و کارهای (قانونی) باید به فکر برتری و درآمد بیشتر باشند و برای رسیدن به نیت خود از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

کافی است مدیریتی طرز فکر بالا را داشته باشد تا رقبا یکی پس از دیگری از وی پیشی بگیرند و ببیند که سود عایدی اش کمتر شده و حتی به مرحله ی فشار داخلی از طرف کارمندان رسیده است. در این مطلب می خواهیم با بررسی و مقایسه ی رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی به شما کمک کنیم که با توجه به استراتژی و مسیری که در نظر دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم محبوب ترین تبلیغات روز دنیا را نام ببریم، قطعا رپورتاژ خبری و اقسام مختلف تبلیغات کلیکی در پنج صدرنشین لیست جای خواهند گرفت.

تبلیغات کلیکی

نحوه ی عملکرد تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی شما قرار نیست به ازای انتشار تبلیغ پولی پرداخت کنید و فقط به ازای کلیک روی لینک تبلیغات شما هزینه خواهید کرد، یعنی مثلا اگر قیمت هر کلیک یک دلار باشد، شما به تعداد ده کلیک باید ۱۰ دلار برای ده بازدید که در یک روز داشته اید، پرداخت کنید. دلیل اینکه این مثال با دلار بیان شده، این است که خیلی از سایت های ایرانی برداشت درستی از مفهوم تبلیغات کلیکی (ppc) نداشته و مثل رپورتاژ آگهی فقط به ازای درج آگهی شما هزینه می خواهند.

مقایسه تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی

برای هر مقایسه ی عادلانه ای لازم است که مزایا و معایب هر کدام از طرفین قیاس ذکر شود. در ادامه مزایا و معایب رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی را در کنار هم بخوانید. در واقع در آیتم های مختلفی این دو نوع تبلیغات با هم مقایسه شده اند.

سریع بودن تبلیغات کلیکی در جذب مخاطب

قبل از انتخاب بین رپورتاژ آگهی و تبلیغات دیگر، و مقایسه تعرفه رپورتاژ خبری و ppc زمان برای شما مهم است. شاید نخواهید صبر زیادی به خرج بدهید و هدف شما برای افزایش فروش صبح روز کاری بعد باشد! تبلیغات کلیکی روی صفحه ی فروش متمرکز می شوند؛ شما مثل رپورتاژ آگهی چند صفحه ی فرود و یک ساماندهی خاص نیاز ندارید. ببینید واقعیت این است که در تبلیغات کلیکی امکان دارد مخاطب به دنبال مطلب دیگری سر از صفحه ی شما در بیاورد و فورا هم خارج شود، اما اگر شما حداکثر جذابیت را در این صفحه به کار بگیرید، شانس این را دارید که برای خودتان از یک عابر هم مشتری بسازید.

در رپورتاژ آگهی شما سعی می کردید در طی محتوا یک ارتباط صحیح و منطقی با شخص برقرار کنید. اگر تصمیم می گرفت که از سایت دیدن کند، قطعا به سرعت خارج نمی شد و برای شما (bounce rate) را افزایش نمی داد. در حقیقت رپورتاژ آگهی اعتبار شما را بیشتر از آنچه که هست، نشان می دهد. بهترین زمان استفاده از رپورتاژ آگهی مطلب دیگری است که قبلا به آن پرداخته ایم.

مقایسه رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی

اعتماد سازی رپورتاژ آگهی

اگر به یاد داشته باشید در مقاله نگارش رپورتاژ آگهی به یک سری نکات اشاره کردیم که برای نوشتن رپورتاژ آگهی، حیاتی بودند. متن رپورتاژ آگهی قرار بود که جذاب، دلسوزانه و کاربردی باشد. مخاطب باید به نحوی غرق در احساسات و خواندن مطلب می شد، که رپورتاژ خبری شما را به عنوان نصیحت یک دوست می پذیرفت. بله در روابط احساسی همیشه روش غیرمستقیم بازده بهتری دارد؛ رپورتاژ آگهی به سمت اعتماد سازی قدم بر میدارد و همین باعث می شود که نتیجه ی آن قویتر باشد ولی دیرتر برای شما نقد شود. 

برندسازی

کاری که اولین بار شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای انجام دادند، اینترنت هم ادامه داد. واقعیت این است که مردم این روزها سخت اعتماد می کنند. اگر خود شما قرار باشد یک خرید اینترنتی انجام دهید، ترجیح می دهید کدام حالت زیر اتفاق بیافتد:

  1. در یکی از سایت هایی که هر روز سر می زنید، از طریق تبلیغات کلیکی به سایت فروشنده انتقال یافته و به خاطر قیمت محصول سریعا خرید خود را انجام دهید.
  2. یک محتوای طولانی شامل ویدئو و تصاویر با کیفیت بخوانید و به ادراک کافی از محصول و استفاده های آن برسید سپس خرید کنید.

تبلیغات کلیکی روش شماره ی یک است. احتمالا شما به یک کادر کوچک محدود خواهید بود و باید اقناع کاربر در چارچوب آن انجام شود. رپورتاژ خبری ولی بالعکس عمل می کند شما یک صفحه در اختیار دارید؛ می توانید هر چقدر که می خواهید مطلب را طولانی کنید و از تصاویر و ویدئوهای متعارف هم استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی

تاثیر در سئو سایت

موتورهای جستجو می توانند تبلیغات را تشخیص دهند. شما می توانید با تبلیغات کلیکی بازدید مستقیم زیادی بگیرید ولی خب نرخ پرش شما بیشتر خواهد بود. در مورد رپورتاژ آگهی اینطور نیست. گوگل و سایر موتورهای جستجو این که یک خبرگزاری بزرگ بیاید و راجعبه کار و خدمات شما صحبت کند را مثبت می پندارند. در واقع رپورتاژ آگهی ارزش سئویی فوق العاده ای دارد که می تواند به تنهایی شما را در نتایج جستجو چند رتبه بالاتر ببرد.

ایجاد درآمد با ثبات از طریق رپورتاژ آگهی

این مورد در واقع مسیر معکوس مورد اول یعنی سرعت بازدهی است. تبلیغات کلیکی شما را به فروش می رسانند شاید حتی در ساعت بتوانند فروش شما را افزایش دهند. در واقع اینجا رپورتاژ آگهی نقش یک بذری را دارد که شما می کارید و تبلیغات کلیکی می تواند گل رزی باشد که برای روز ولنتاین خریده اید. این که کدام عمر و ارزش بیشتری دارد و برای شما نتیجه بخش خواهد بود، پر واضح است. هزینه ای که برای یک ماه تبلیغات کلیکی می پردازید می تواند در یک کمپین رپورتاژ آگهی سرمایه گذاری شود و یک تبلیغات عمری برای شما باشد.

رپورتاژ آگهی ایران رپورتاژ

مجموعه ی ایران رپورتاژ با سالها تجربه در زمینه ی نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا از طریق رپورتاژ خبری فقط برای تبلیغات هزینه نکرده باشید. رپورتاژ آگهی یک تبلیغ و یک سرمایه گذاری است که بهتر است برای نتیجه مطمئن تر آن را به کاردان بسپارید و با ایران رپورتاژ همراه شوید.

 


عاشق برنامه نویس عاشق کسب و کار


دیدگاه شما